21 / 01 / 2018
Wydawnictwo Insignis
Otwórz player w nowym oknie
Metro2034 - Dmitry Glukhovsky
2010-1201

Przewodnik. Odsłona druga.

Przewodnik. Odsłona druga.

Witajcie.

Dziękuję Roofixowi, Vero i Rogo za konstruktywny wkład w dyskusję na temat tworzenia opowiadań. Jak widzicie, ilu twórców tyle szkół pisania.

Ponieważ dopiero startujemy, zajmiemy się dziś tzw. bazą opowiadania – fundamentami, które zapewniają spójność konstrukcji. Naszym celem nie jest ujednolicanie opowiadań, a stworzenie warsztatu, na kanwie którego w przyszłości mogą powstać poczytne publikacje.

Po pierwsze skupiamy się na:

- Intrygującej sytuacji
- Prawdziwych emocjach
- Niebanalnych postaciach
 
Szkicujemy opowiadanie zgodnie z jego podstawowymi założeniami:

- Wprowadzeniem – nakreślającym okoliczności zdarzeń
- Rozwinięciem akcji – dającym dodatkowy wgląd w sytuacje oraz prowokującym kolejne konflikty bądź momenty kryzysowe
- Punktem zwrotnym – momentem największego napięcia
- Rozwiązaniem akcji- kiedy wszelka aktywność ustaje, jest ono dramatycznym połączeniem poprzednich części lub odpowiedzią na nie.

Powyżej znajdziecie teorie, w praktyce możemy nieco luźniej ją interpretować (patrz: opowiadanie Hitmanboy’a, które zasadniczo już we wstępie niesie ładunek emocji).

Podczas lektury postów rodzi się pytanie: Czy teoria pisania ogranicza twórcę?

Czekam na komentarze!

Przewodnik

Powrót do listy
do góry Insignis
ZAMKNIJ
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Jeśli nie zgadzasz się na ich zapisywanie na Twoim urządzeniu, zmień ustawienia przeglądarki. Kontynuując przeglądanie tej strony zgadzasz się na używanie plików cookies.