18 / 10 / 2017
Wydawnictwo Insignis
Otwórz player w nowym oknie
Last Light -

Metro Last Light – Lokacje

Masz odwagę tam zajrzeć ?

 

Siedziba Zakonu

Legendy opowiadające o kompleksie tuneli i korytarzy w moskiewskim metrze, ukrytych przed czujnym okiem społeczeństwa, są prawdą. Rządowa i wojskowa łączność między kluczowymi instytucjami Moskwy przez dziesięciolecia utrzymywana była w tajemnicy. Nikt nie przewidział, że w wyniku wojny nuklearnej, tajemnica Metro-2 zostanie odkryta, bo zabraknie ludzi, którzy mieliby go chronić.

To właśnie tutaj, dwadzieścia lat po wojnie i rok po zniszczeniu gniazda Czarnych, swoją siedzibę zorganizował Zakon. Stalkerzy, których głównym zadaniem jest strzec mieszkańców metra przed mutantami, weszli w posiadanie ogromnych zasobów ukrytych w rządowych magazynach oraz najnowszej technologii, ze sprawnym reaktorem jądrowym na czele. Ukryte w nim skarby pozwolą wnieść życie mieszkańców metra na wyższy poziom. Być może uda się dzięki nim wrócić na powierzchnię?

Tutaj zaczynamy swoją przygodę z Metrem, ponownie wcielając się w Artema. Budzimy się w swoim pokoju po koszmarze sennym. Od razu w oczy rzucają się książki z Uniwersum Metro 2033 porozrzucane na biurku i półkach.

Wędrując za Chanem zwiedzamy kolejne skrzydła siedziby Zakonu. Kwatery mieszkalne pełne są odpoczywających Stalkerów, w salach treningowych możemy obserwować ćwiczących kotów, w zbrojowni możemy pierwszy raz dobrać swoje wyposażenie i poddać go drobnym modyfikacjom, a następne przetestować jego skuteczność na strzelnicy.

W dalszej wędrówce na spotkanie z Młynarzem, trafiamy do centralnej części siedziby Zakonu. Znajduje się tutaj potężna, spiralna winda, pełniąca funkcję głównego węzła komunikacyjnego między kolejnymi poziomami kompleksu. To ona doprowadza nas do sterowni wypełnionej komputerami i najnowszą technologią, która pozwala sterować wszystkimi systemami metra.

Ogród Botaniczny

W rok po bombardowaniu, Ogród Botaniczny wciąż się dymi. Poskręcane pozostałości siedliska Czarnych przybrały nienaturalne kształty i stały się wielkim labiryntem poskręcanych i wypalonych szczątków i roślin.

Niewiele jest tutaj śladów po cywilizacji. Jedynie na obrzeżach można natrafić na rdzewiejące wraki samochodów oraz sypiące się betonowe konstrukcje.

Czechowska

A w zasadzie wielki obóz koncentracyjny zajmujący powierzchnię całej stacji. Jej główną część stanowi wysoki, okrągły szyb, na którego ścianach wznoszą się liczne klatki wypełnione wrogami Rzeszy. Przez cały obóz rozciąga się sieć rur z gazem, które w razie zamieszek mogą przemienić obóz w wielką komorę gazową.

Twerska

Główny peron Twerskiej został przemieniony w Reichstag. Kiedy trafiamy na stację, Fuhrer właśnie przemawia do swojej armii. Cały peron został ozdobiony sztandarami Czwartej Rzeszy, które powiewają nad głowami słuchających przemówienia żołnierzy.

Cześć mieszkalna stacji wypełniona jest prowizorycznymi zabudowaniami, które służą jako mieszkania, warsztaty i miejsca pracy. Nie mamy możliwości ich eksploracji, ze względu na widowiskową ewakuację.

Tunele Twerska – Teatralna

Cechą charakterystyczną tego odcinka tuneli metra jest gniazdo Radpająków, które zadomowiły się w szybie windy towarowej i w okolicznych korytarzach technicznych. Wszędobylskie pajęczyny i kokony mutantów skutecznie spowalniają śmiałków, którzy zapędzą się w ten rejon metra.

Gdzieś wśród tego pajęczego piekła znajduje się warsztat, gdzie Faszyści demontują wagony kolejki podziemnej. I przetrzymują Pawła.

Teatralna

Piękna, należąca do Linii Czerwonej stacja, której główną część stanowi najprawdziwszy teatr. Jest pierwszym miejscem, w którym możemy wydać ciężko uzbierane naboje wojskowe na nową broń i amunicję do niej.

Plac Rewolucji

Wizytówka potęgi Linii Czerwonej. Główny peron, który poznajemy jako pierwszy, pełny jest  czerwonoarmistów, którzy prezentują swoje zdolności dowództwu Czerwonych.  Tutaj poznajemy jej najważniejsze osobistości - generała Korbuta oraz towarzysza Moskwina.

Szybko przychodzi nam zaznajomić się z mniej reprezentacyjną częścią Placu Rewolucji i okolicznych tuneli oraz korytarzy technicznych. W kolejnych pomieszczeniach roi się od pracujących komunistów. Możemy podziwiać tutaj cud myśli powojennych techników i rusznikarzy, którzy powołali do życia potężne turbiny. Zasilają one cały kompleks, który nastawiony jest na produkcję militarną. Głównym projektem jest pancerny pociąg.

Tunele Plac Rewolucji – Wenecja

Naszą podróż do Wenecji, czyli stacji Trietiakowskiej, rozpoczynamy w domu Kowala. W jego rękach możemy pierwszy raz obejrzeć najznamienitszy wynalazek powojennych rusznikarzy – wielolufowy karabin maszynowy.

Całą podróż tunelem odbywamy w motodrezynie, łudząco podobnej do przedwojennej Formuły 1. Z jej kokpitu podziwiamy najciekawsze odcinki metra – od przechodzących tuż pod powierzchnią, gdzie niezbędna jest maska przeciwgazowa, po ukryte głęboko pod ziemią, w których spotykamy się z uchodźcami z Placu Rewolucji. Na całej długości tego tunelu roi się od korytarzy technicznych.

Poza schowkami z amunicją, apteczkami i filtrami do maski, można tam poznać kilka tajemnic metra. Znajdziemy w nich również mutanty oraz oddziały bandytów, które polują na uciekinierów z Linii Czerwonej.

Ostatni odcinek tego tunelu spotkał przykry los, jakim jest częściowe podtopienie przez wody gruntowe. Swoją siedzibę uwiły tutaj Krewetki. Mieszkańcy Wenecji urządzają sobie na nie łowy.

Wenecja

Podziemna Wenecja. Wyspa na mrocznych wodach podziemnych rzek. Owiana złą sławą. Ponoć jest to wielka jaskinia zbójców. Inaczej również zwana Trietiakowską. Jej nowa nazwa wzięła się z powodu wód gruntowych, które dostały się na stację i częściowo podtapiają ją. Dzięki temu, jej mieszkańcy – w większości bandyci, nie narzekają na brak jedzenia w postaci ryb oraz Krewetek, które najlepiej smakują z piwem.

Mieszkania i większość zabudowań zostało ulokowanych na specjalnych kładkach tuż pod sklepieniem peronów. Ulicami są podwieszane mostki lub podparte na drewnianych palach pomosty, wzdłuż których rozstawili się miejscowi handlarze.

Znajduje się tutaj strzelnica, gdzie za kilka kulek można sprawdzić swoje zdolności strzelania do szczurów i w razie zmieszczenia się w czasie – zgarnięcia wygranej. Tuż obok został umiejscowiony dom publiczny, gdzie za drobną opłatą można podziwiać tańczące prostytutki, a nawet udać się na prywatny pokaz w jednym z alkierzy.

Niepodtopioną część stacji stanowią magazyny, w których swoją siedzibę założyli bandyci. Wywierają oni realny wpływ na naczelnika stacji, który dla świętego spokoju pozwala trząść Wenecją przez zaborczych bandytów. Za magazynami znajduje się wyjście na powierzchnie, które prowadzi prosto na bagna.

Bagna

Rozłożyste moczary zlokalizowane pośród ruin Moskwy. Wysoka trzcina i ukryte w niej bagna stanowią wielkie wyzwanie dla osamotnionych Stalkerów, w szczególności, że swoje gniazdo uwiły tutaj Krewetki i pancerne modliszki przewyższające swoimi gabarytami dorosłego mężczyznę. Ich największym wrogiem, który urządza na bagnach polowania, jest Demon krążący nad całą lokacją.

W tym podmokłym piekle znajduje się wrak samolotu, stacja benzynowa, parking, kilka zniszczonych garaży, ruiny centrum handlowego oraz stara cerkiew. Dostać się do niej można jedynie barką, ukrytą gdzieś w zaroślach.

Cerkiew

Kiedyś schronienie znaleźli tutaj mieszkańcy stolicy. Teraz jest to polowa siedziba Zakonu, w której można bezpiecznie odpocząć po trudach podróży po powierzchni. Pod nią rozciągają się nieskończone korytarze katakumb, niegdyś zamieszkałych przez ocalonych z pożogi ludzi.

Dolne Miasto

Kompleks jaskiń i podziemnych korytarzy rozciągający się pod cerkwią na bagnach. W pierwszych tygodniach po wojnie, wątpliwe schronienie znalazła tutaj niewielka część populacji Moskwy. Dawni mieszkańcy tego miejsca zniknęli w dziwnych okolicznościach. Legenda głosi, że w mrokach wilgotnych jaskiń ukrył się wielki mutant zwany Mamuśką. Jego dzieci miały wybić wszystkich zamieszkujących to miejsce ludzi, których duchy wciąż nawiedzają schronienie.

Oktiabrska

Na Oktriabrskiej panuje zaraza. Cała populacja stacji została poddana likwidacji. Życie straciło tutaj wielu ludzi, w tym kobiety i dzieci. Główny peron wciąż trawią płomienie wzniecone przez oddział Komunistów, który został wysłany przez Linię Czerwoną w celu zapobiegnięciu rozprzestrzenianiu się zarazy.

Gdzie nie spojrzeć, dominuje ogień i gryzący dym, który utrudnia oddychanie. Wszystkie zabudowania stoją w ogniu, a w wielu miejscach wciąż możemy natrafić na płonące zwłoki, a także na wypalone szkielety miejscowych, którzy nie mieli na tyle dużo szczęścia, żeby uciec przed miotaczami płomieni Czerwonych.

Na sąsiadującej z nią Oktiabrską, należącą do Hanzy, został utworzony szpital dla uchodźców. Każdy uciekinier z promienistej Oktiabrskiej musi przejść przez kwarantannę. Rozgrywa się tutaj dramat dziesiątek ludzi, którzy uciekli z pożogi urządzonej przez Komunistów, a o ich przyszłości decydują hanzeatyccy lekarze. Zdrowi idą dalej, chorzy prędzej czy później trafiają do pieców krematoryjnych.

Część stacji, na której panuje kwarantanna, wypełniona jest niekończącymi się, hermetycznymi celami, w których przebywają podejrzani o roznoszenie zarazy. W pozostałej części Oktiabrskiej o porządek dbają Stalkerzy i żołnierze Hanzy.

Rzeka Losu

Obiekt wielu legend metra. Jest to wypełniony wodą kolektor, który według Chana ma moc przenoszenia ludzi do alternatywnych rzeczywistości. Okazuje się to prawdą, a Rzeka Losu zabiera nas w podróż śladem Czarnego, żeby ostatecznie wyrzucić nas nieopodal pociągu przewożącego mutanta.

Pociąg Cyrku Wynaturzeń

To w nim znajduje się uwięziony Czarny i to stąd go ratujemy. Strzelanina w pędzących wagonach szybko doprowadza do katastrofy, a pociąg wykoleja się.

Most

Jeden z mostów nad rzeką Moskwą. Został w pełni opanowany przez hordy mutantów. Kiedyś posterunek mieli tutaj stalkerzy, ale zostali wyparci przez bestie.

Zajezdnia

Silnie zindustrializowany teren, gdzie królują zdezelowane wagony kolejki. Przemierzamy tutaj kolejne hale produkcyjne i fabryki, w których roi się od polujących na nas komunistów.

Martwe Miasto

Jedna z moskiewskich dzielnic, w której rządy sprawują duchy i zjawy. W mieszkaniach czekają nas spotkania z cieniami, które ujawniają się dopiero na skraju pola widzenia oraz retrospekcje z ostatnich chwil przed bombardowaniem Moskwy. Na jednym z dachów gniazdo uwił sobie Demon, który wychowuje młode.

Plac Czerwony

Pozostałości po placu, na którym przed wojną odbywały się coroczne defilady. Dziś jest to miejsce ulegające postapokaliptycznej florze i faunie. Możemy z niego zobaczyć Kreml oraz cerkiew świętego Wasyla, którą teraz zamieszkują mutanty. Przychodzi nam tutaj również wspiąć się na Mauzoleum Lenina.

Ogród

Pozostałości po Aleksandrowskim Sadzie. Dziś króluje w nim mrok, bagno i wypaczona roślinność. Swoją siedzibę ulokowała tutaj jedna z najpotężniejszych bestii powojennego świata, zwana Niedźwiedziem.

Polis

Odbywa się w niej konferencja pokojowa. Stawili się na nią przedstawiciele największych sił w metrze. Linię Czerwoną reprezentuje Towarzysz Moskwin we własnej osobie, w imieniu Zakonu występuje Młynarz, Polis zaś kszatrijowie i bramini należący do Rady. Ich celem jest sprawiedliwe podzielenie zasobów odkrytych w magazynach D6.

Główny peron, który przemierzamy, żeby dostać się do Rady, wypełniony jest żołnierzami zainteresowanych stron. Przez megafony emitowane są przemówienia dowódców, którzy obradują za zamkniętymi drzwiami.

Kiedy w towarzystwie Chana, Młynarza i Czarnego wkraczamy do sali konferencyjnej, właśnie przemawia towarzysz Moskwin. Przy pomocy Czarnego odbywamy podróż do jego wspomnień i odkrywamy plany generała Korbuta.

Forteca Zakonu

Silnie ufortyfikowany obszar wchodzący w skład kompleksu D6. To tutaj rozgrywają się ostatnie minuty gry, a na szali stoi los Metro-2 oraz całego metra. Kolejne fale Czerwonych przebijają się przez Stalkerów Zakonu. Dostajemy tutaj do swojej dyspozycji karabin wielolufowy, który czyni pogrom wśród szeregów komunistów.

 

Autor: Maciej Sola, www.maciejsola.pl 

do góry Insignis
ZAMKNIJ
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Jeśli nie zgadzasz się na ich zapisywanie na Twoim urządzeniu, zmień ustawienia przeglądarki. Kontynuując przeglądanie tej strony zgadzasz się na używanie plików cookies.